帅哥 发表于 2009-11-26 23:13:36

航空飞行专业 符号和缩略语

α&nbsp;(&nbsp;alpha&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;Angle&nbsp;of&nbsp;attack&nbsp;&nbsp;&nbsp;攻角&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>γ&nbsp;(&nbsp;gamma)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Climb&nbsp;or&nbsp;descent&nbsp;angle&nbsp;&nbsp;爬升/下降角<BR>δ&nbsp;(&nbsp;delta&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;Pressure&nbsp;ratio&nbsp;=&nbsp;P/P0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;压力比<BR>Δ&nbsp;(&nbsp;DELTA&nbsp;)&nbsp;Parameter’s&nbsp;variation&nbsp;(ex:&nbsp;ΔISA,&nbsp;ΔP)&nbsp;参数变量<BR>Φ(&nbsp;phi&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Bank&nbsp;angle&nbsp;&nbsp;倾斜角<BR>μ&nbsp;(&nbsp;mu&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Runway&nbsp;friction&nbsp;coefficient&nbsp;&nbsp;跑道摩擦系数<BR>θ&nbsp;(&nbsp;theta&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aircraft&nbsp;attitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞机姿态<BR>ρ(rho)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Air&nbsp;density&nbsp;&nbsp;&nbsp;空气密度<BR>ρ(rho&nbsp;zero)&nbsp;&nbsp;Air&nbsp;density&nbsp;at&nbsp;Mean&nbsp;Sea&nbsp;Level&nbsp;平均海平面空气密度<BR>σ&nbsp;(&nbsp;sigma)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Air&nbsp;density&nbsp;ratio&nbsp;=ρ/ρ0&nbsp;&nbsp;&nbsp;空气密度比&nbsp;&nbsp;<BR>a&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Sound&nbsp;velocity&nbsp;&nbsp;音速<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Speed&nbsp;of&nbsp;sound&nbsp;&nbsp;加速度<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;slope&nbsp;of&nbsp;the&nbsp;lift&nbsp;cruve&nbsp;(CL&nbsp;vs&nbsp;α),&nbsp;per&nbsp;degree&nbsp;&nbsp;&nbsp;升力线斜率<BR>A&nbsp;&nbsp;&nbsp;cross-sectional&nbsp;&nbsp;&nbsp;横断面积<BR>AW&nbsp;&nbsp;&nbsp;area&nbsp;of&nbsp;wing&nbsp;&nbsp;&nbsp;机翼面积<BR>a.c.&nbsp;&nbsp;&nbsp;aerodynamic&nbsp;center&nbsp;&nbsp;气动中心<BR>AC&nbsp;&nbsp;Advisory&nbsp;Circular&nbsp;(FAA)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;咨询通告<BR>ACJ&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Advisory&nbsp;Circular&nbsp;Joint&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;联合咨询通告<BR>ADIRS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Air&nbsp;Data/Inertial&nbsp;Reference&nbsp;System&nbsp;&nbsp;大气数据/惯性参考系统<BR>AFM&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aircraft&nbsp;Flight&nbsp;Manual&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞机飞行手册<BR>ALD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Actual&nbsp;Landing&nbsp;Distance&nbsp;&nbsp;&nbsp;实际着陆距离<BR>AMC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Acceptable&nbsp;Means&nbsp;of&nbsp;Compliance&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;&nbsp;可以接受的贯彻方法<BR>AMJ&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Advisory&nbsp;Material&nbsp;Joint&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;&nbsp;联合咨询材料<BR>AOM&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Airline&nbsp;Operation&nbsp;Manual&nbsp;&nbsp;航空公司的运行手册<BR>APM&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aircraft&nbsp;Performance&nbsp;Monitoring&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;飞机性能监控(计划)<BR>AR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aspect&nbsp;ratio&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;展弦比<BR>ASD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Accelerate-Stop&nbsp;Distance&nbsp;&nbsp;加速停止距离<BR>ASDA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Accelerate-Stop&nbsp;Distance&nbsp;Available&nbsp;&nbsp;&nbsp;可用加速停止距离<BR>ATC&nbsp;&nbsp;&nbsp;Air&nbsp;Traffic&nbsp;Control&nbsp;&nbsp;空中交通管制<BR>B<BR>b&nbsp;&nbsp;&nbsp;wing&nbsp;span&nbsp;&nbsp;翼展&nbsp;<BR>C&nbsp;&nbsp;&nbsp;chord&nbsp;of&nbsp;wing&nbsp;&nbsp;&nbsp;翼弦<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;mean&nbsp;aerodynamic&nbsp;chord&nbsp;&nbsp;平均气动弦<BR>CD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Drag&nbsp;coefficient&nbsp;&nbsp;&nbsp;阻力系数&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>CL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Lift&nbsp;coefficient&nbsp;&nbsp;&nbsp;升力系数<BR>CDi&nbsp;&nbsp;induced&nbsp;drag&nbsp;coefficient&nbsp;&nbsp;诱导阻力系数<BR>CDp&nbsp;&nbsp;parasite&nbsp;drag&nbsp;coefficient&nbsp;&nbsp;废阻力系数<BR>C.P.&nbsp;&nbsp;center&nbsp;of&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;压力中心<BR>CAS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Calibrated&nbsp;Air&nbsp;Speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;校正空速<BR>CDL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Configuration&nbsp;Deviation&nbsp;List&nbsp;&nbsp;构型偏差单<BR>CG&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Center&nbsp;of&nbsp;gravity&nbsp;&nbsp;重心<BR>CI&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Cost&nbsp;Index&nbsp;&nbsp;成本指数<BR>CL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Climb&nbsp;throttle&nbsp;position&nbsp;&nbsp;爬升油门位置<BR>CWY&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Clearway&nbsp;&nbsp;净空道<BR><BR>D<BR>d&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;diameter&nbsp;&nbsp;直径,length&nbsp;of&nbsp;distance&nbsp;距离长度<BR>DA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Drift&nbsp;Angle&nbsp;&nbsp;&nbsp;下滑角<BR>DGAC&nbsp;&nbsp;Direction&nbsp;Générale&nbsp;de&nbsp;l’Aviation&nbsp;Civil&nbsp;&nbsp;&nbsp;法国民航总局<BR>DOC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Direct&nbsp;Operating&nbsp;Cost&nbsp;&nbsp;&nbsp;直接运营成本<BR>DOW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dry&nbsp;operating&nbsp;weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;干使用重量<BR>E<BR>ECON&nbsp;&nbsp;Economic&nbsp;(minimum&nbsp;cost)&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;经济(最小成本)速度<BR>EGT&nbsp;&nbsp;&nbsp;Exhaust&nbsp;Gas&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;排气温度&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>EOSID&nbsp;Engine&nbsp;Out&nbsp;Standard&nbsp;Instrument&nbsp;Departure&nbsp;&nbsp;&nbsp;发动机失效的标准仪表离场<BR>EPR&nbsp;&nbsp;&nbsp;Engine&nbsp;Pressure&nbsp;Ratio&nbsp;&nbsp;&nbsp;发动机压力比<BR>ETOPS&nbsp;Extended&nbsp;range&nbsp;with&nbsp;Twin&nbsp;engine&nbsp;aircraft&nbsp;Operations&nbsp;&nbsp;&nbsp;双发延程飞行<BR><BR>F<BR>f(&nbsp;)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Function&nbsp;of&nbsp;(&nbsp;)&nbsp;&nbsp;(&nbsp;)的函数<BR>FAA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Federal&nbsp;Aviation&nbsp;Administration&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;联邦航空管理局&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>FAR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Federal&nbsp;Aviation&nbsp;Regulation&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;联邦航空条例<BR>FBW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Fly-By-Wire&nbsp;(aircraft)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;电传操纵(飞机)&nbsp;<BR>FCOM&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Flight&nbsp;Crew&nbsp;Operating&nbsp;Manual&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行机组操作手册<BR>FF&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Fuel&nbsp;Flow&nbsp;(hourly&nbsp;consumption)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;燃油流量(小时油耗<BR>FL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Flight&nbsp;Level&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行高度层<BR>FLIP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Flight&nbsp;Planning&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行计划(程序)<BR>FMGS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Flight&nbsp;Management&nbsp;and&nbsp;Guidance&nbsp;System&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行管理和引导系统<BR><BR>G<BR>g&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Gravitational&nbsp;acceleration&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;重力加速度<BR>GAL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;US&nbsp;gallon&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;美加仑<BR>GD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Green&nbsp;Dot&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;绿点速度<BR>GS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Ground&nbsp;Speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;地速<BR><BR>H<BR>HPa&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;hecto&nbsp;Pascal&nbsp;&nbsp;&nbsp;百帕<BR>H&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;高度<BR>Hp&nbsp;&nbsp;&nbsp;pressure&nbsp;altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;气压高度<BR>Hpi&nbsp;&nbsp;indicated&nbsp;pressure&nbsp;altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;指示气压高度<BR><BR>I<BR>IA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Indicated&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;指示高度<BR>IAS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Indicated&nbsp;Air&nbsp;Speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;指示空速<BR>ICAO&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;International&nbsp;Civil&nbsp;Aviation&nbsp;Organization&nbsp;&nbsp;&nbsp;国际民航组织<BR>IEM&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Interpretative&nbsp;/&nbsp;Explanatory&nbsp;material&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;注释/解释材料(JAA)<BR>IFP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;In&nbsp;Flight&nbsp;Performance&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行中性能(程序)<BR>IFR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Instrument&nbsp;Flight&nbsp;Rules&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;仪表飞行规则<BR>IL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Information&nbsp;Leaflet&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;信息单(JAA)<BR>IMC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Instrument&nbsp;Meteorological&nbsp;Conditions&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;仪表气象状态<BR>in&nbsp;Hg&nbsp;&nbsp;Inches&nbsp;of&nbsp;mercury&nbsp;&nbsp;&nbsp;英寸汞柱<BR>ISA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;International&nbsp;Standard&nbsp;Atmosphere&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;国际标准大气<BR><BR>J<BR>JAA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Joint&nbsp;Aviation&nbsp;Authority&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;联合航空当局<BR>JAR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Joint&nbsp;Airworthiness&nbsp;Requirements&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;联合适航要求<BR><BR>K<BR>Ki&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Instrumental&nbsp;correction&nbsp;(Antenna&nbsp;error)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;仪表修正(天线误差)&nbsp;&nbsp;<BR><BR>L<BR>L&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;lift<BR>LDA&nbsp;&nbsp;Landing&nbsp;Distance&nbsp;Available&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;可用着陆距离<BR>LPC&nbsp;&nbsp;Less&nbsp;Paper&nbsp;Cockpit&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;少纸化驾驶舱(程序)&nbsp;&nbsp;<BR>LRC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Long&nbsp;Range&nbsp;Cruise&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;远程巡航速度<BR>LW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Landing&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;着陆重<BR><BR>M<BR>m&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Aircraft’s&nbsp;mass&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞机质量<BR>M&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mach&nbsp;number&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;马赫数<BR>MLR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mach&nbsp;of&nbsp;Long&nbsp;Range&nbsp;&nbsp;&nbsp;远程巡航马赫数<BR>MMR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mach&nbsp;of&nbsp;Maximum&nbsp;Range&nbsp;最大航程马赫数<BR>MMO&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;Operating&nbsp;Mach&nbsp;number&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大使用马赫数<BR>MCDU&nbsp;Multipurpose&nbsp;Control&nbsp;and&nbsp;Display&nbsp;Unit&nbsp;&nbsp;&nbsp;多功能控制和显示组件<BR>MCT&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;Continuous&nbsp;Thrust&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大连续推力<BR>MEA&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;safe&nbsp;En&nbsp;route&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;航线最低安全高度<BR>MEL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;Equipment&nbsp;List&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最低设备清单<BR>MEW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Manufacturer&nbsp;Empty&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;制造厂空重<BR>MGA&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;safe&nbsp;Grid&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最低安全屏障高度<BR>MLW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;Landing&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大着陆重量<BR>MOCA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;Obstacle&nbsp;Clearance&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最低越障高度<BR>MORA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;Off&nbsp;Route&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最低偏航高度<BR>MSL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mean&nbsp;Sea&nbsp;Level&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;平均海平面<BR>MTOW&nbsp;Maximum&nbsp;Takeoff&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大起飞重量<BR>MTW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;Taxi&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大滑行重量<BR>MZFW&nbsp;Maximum&nbsp;Zero&nbsp;Fuel&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;最大无燃油重量<BR><BR>N<BR>n&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Load&nbsp;factor&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;载荷因子(过载系数)<BR>nz&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Load&nbsp;factor&nbsp;component&nbsp;normal&nbsp;to&nbsp;the&nbsp;aircraft’s&nbsp;longitudinal&nbsp;axis&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;垂直于飞机纵轴的过载系数分量<BR>N&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;All&nbsp;engines&nbsp;operating&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;全发工作<BR>NAM&nbsp;&nbsp;air&nbsp;distance&nbsp;&nbsp;&nbsp;空中距离,空中海里<BR>NGM&nbsp;&nbsp;ground&nbsp;distance&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;地面距离,地面海里<BR>N1&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Rotation&nbsp;speed&nbsp;of&nbsp;the&nbsp;fan&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;风扇转速<BR>N-1&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;One&nbsp;engine&nbsp;inoperative&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;一台发动机不工作<BR>N-2&nbsp;&nbsp;Two&nbsp;engines&nbsp;inoperative&nbsp;&nbsp;&nbsp;两台发动机不工作<BR>NLC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Noise&nbsp;Level&nbsp;Computation&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;&nbsp;噪声水平计算(程序)<BR>NPA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Notice&nbsp;for&nbsp;Proposed&nbsp;Amendment&nbsp;(JAA)&nbsp;&nbsp;建议增补通知(JAA)<BR>NPRM&nbsp;Notice&nbsp;for&nbsp;Proposed&nbsp;Rule&nbsp;Making&nbsp;(FAA)&nbsp;&nbsp;&nbsp;建议制定规定的通知(FAA)<BR><BR>O<BR>OAT&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Outside&nbsp;Air&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;外界大气温度<BR>OCTOPUS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Operational&nbsp;and&nbsp;Certified&nbsp;Takeoff&nbsp;and&nbsp;Landing&nbsp;Universal&nbsp;Software<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;实用及经过审定的起飞和着陆通用软件&nbsp;<BR>OEW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Operational&nbsp;Empty&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;使用空重<BR>OFP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Operational&nbsp;Flight&nbsp;Path&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;&nbsp;运行飞行航迹<BR><BR>P<BR>P&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;压力<BR>P0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;pressure&nbsp;at&nbsp;Mean&nbsp;Sea&nbsp;Level&nbsp;&nbsp;&nbsp;平均海平面的标准压力<BR>Pamb&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Ambient&nbsp;pressure&nbsp;at&nbsp;the&nbsp;flight&nbsp;altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;飞行高度的环境压力<BR>Pforce&nbsp;&nbsp;Force&nbsp;power&nbsp;&nbsp;&nbsp;力功率<BR>PS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Static&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;静压<BR>Pset&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Altimeter’s&nbsp;reference&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;高度表的参考压力<BR>Pt&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Total&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;总温<BR>PA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Pressure&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;压力高度<BR>PEP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Performance&nbsp;Engineering&nbsp;Programs&nbsp;&nbsp;&nbsp;性能工程师软件&nbsp;&nbsp;<BR>PFD&nbsp;&nbsp;&nbsp;Primary&nbsp;Flight&nbsp;Display&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;主飞行指示器<BR>PNR&nbsp;&nbsp;&nbsp;Point&nbsp;of&nbsp;No&nbsp;Return&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;无返回点,返航点<BR><BR>Q<BR>q&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Dynamic&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;动压<BR>QFE&nbsp;&nbsp;Pressure&nbsp;at&nbsp;the&nbsp;airport&nbsp;reference&nbsp;point&nbsp;&nbsp;&nbsp;机场基准点的气压,场压<BR>QNH&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Mean&nbsp;Sea&nbsp;Level&nbsp;pressure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;平均海平面气压<BR>QRH&nbsp;&nbsp;Quick&nbsp;Reference&nbsp;Handbook&nbsp;&nbsp;&nbsp;快速参考手册<BR><BR>R<BR>R&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Universal&nbsp;gas&nbsp;constant&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;通用气体常数<BR>R&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;radius&nbsp;of&nbsp;turn&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;转弯半径<BR>RC(r/c)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Rate&nbsp;of&nbsp;Climb&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;爬升率<BR>RD(r/d)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Rate&nbsp;of&nbsp;Descent&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;下降率<BR>RLD&nbsp;&nbsp;Required&nbsp;Landing&nbsp;Distance&nbsp;&nbsp;&nbsp;所需的着陆距离<BR>RN&nbsp;&nbsp;&nbsp;Reynolds&nbsp;number&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;雷诺数<BR>RTOW&nbsp;Regulatory&nbsp;Takeoff&nbsp;Weight&nbsp;chart&nbsp;&nbsp;&nbsp;标准的起飞重量图表&nbsp;&nbsp;<BR><BR>S<BR>S&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Wing&nbsp;area&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;机翼面积<BR>SAT&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Static&nbsp;Air&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;空气静温<BR>SFC&nbsp;&nbsp;Specific&nbsp;Fuel&nbsp;Consumption&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;燃油消耗率<BR>SID&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;Instrument&nbsp;Departure&nbsp;procedure&nbsp;&nbsp;&nbsp;标准仪表离场程序<BR>SL&nbsp;&nbsp;&nbsp;sea&nbsp;level<BR>SR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Specific&nbsp;Range&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;比航程(燃油里程)<BR>STAR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;Arrival&nbsp;procedure&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;标准进场程序<BR>STD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;&nbsp;&nbsp;标准<BR>SWY&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Stopway&nbsp;&nbsp;&nbsp;停止道<BR><BR>T<BR>T(t)&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;温度<BR>T&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;total&nbsp;thrust&nbsp;&nbsp;&nbsp;总推力<BR>T&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;absolute&nbsp;temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;绝对温度<BR>t&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;airfoil&nbsp;thickness&nbsp;&nbsp;&nbsp;翼剖面厚度<BR>T0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;temperature&nbsp;at&nbsp;Mean&nbsp;Sea&nbsp;Level&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;平均海平面的标准温度<BR>TISA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Standard&nbsp;temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;标准大气温度<BR>TREF&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Flat&nbsp;Rating&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;平推力温度<BR>T/C&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Top&nbsp;of&nbsp;Climb&nbsp;&nbsp;爬升顶点<BR>T/D&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Top&nbsp;of&nbsp;Descent&nbsp;&nbsp;&nbsp;下降顶点<BR>TA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;True&nbsp;Altitude&nbsp;&nbsp;&nbsp;真实高度<BR>TAS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;True&nbsp;Air&nbsp;Speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;真空速<BR>TAT&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Total&nbsp;Air&nbsp;Temperature&nbsp;&nbsp;&nbsp;空气总温<BR>TLC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;and&nbsp;Landing&nbsp;Computation&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;起飞和着陆计算(程序)<BR>TLO&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;and&nbsp;Landing&nbsp;Optimization&nbsp;(program)&nbsp;&nbsp;起飞和着陆优化(程序)<BR>TO&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;&nbsp;起飞<BR>TOD&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;Distance&nbsp;&nbsp;起飞距离<BR>TODA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;Distance&nbsp;Available&nbsp;&nbsp;&nbsp;可用起飞距离<BR>TOR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;Run&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;起飞滑跑距离<BR>TORA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;Run&nbsp;Available&nbsp;&nbsp;&nbsp;可用起飞滑跑距离,跑道长度<BR>TOGA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;/&nbsp;Go-Around&nbsp;thrust&nbsp;&nbsp;&nbsp;起飞/复飞推力<BR>TOW&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;起飞重量<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<BR>V<BR>V&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Velocity&nbsp;&nbsp;&nbsp;速度<BR>V1&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;decision&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;起飞决断速度<BR>V2&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Takeoff&nbsp;climb&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;起飞爬升速度<BR>VAPP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Final&nbsp;approach&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;最后进近速度(进近速度)<BR>VEF&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Engine&nbsp;failure&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;发动机失效速度<BR>VFE&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;flap&nbsp;extended&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大带襟翼飞行速度<BR>VLE&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Landing&nbsp;gear&nbsp;extended&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;起落架放出后的最大速度<BR>VLO&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Landing&nbsp;gear&nbsp;operating&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;起落架操作速度,允许收放起落架的最大速度<BR>VLOF&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Lift&nbsp;Off&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;离地速度<BR>VLS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Lowest&nbsp;selectable&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;最小可选速度<BR>VMBE&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;brake&nbsp;energy&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大刹车能量速度<BR>VMCA&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;control&nbsp;speed&nbsp;in&nbsp;the&nbsp;air&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;空中最小操纵速度<BR>VMCG&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;control&nbsp;speed&nbsp;on&nbsp;ground&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;地面最小操纵速度<BR>VMCL&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;control&nbsp;speed&nbsp;during&nbsp;approach&nbsp;and&nbsp;landing&nbsp;&nbsp;<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;进近和着陆期间的最小操纵速度<BR>VMCL-2&nbsp;VMCL&nbsp;two&nbsp;engines&nbsp;inoperative&nbsp;&nbsp;两台发动机不工作时的VMCL<BR>VMO&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;Operating&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大使用速度<BR>VMU&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Minimum&nbsp;Unstick&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最小离地速度<BR>VR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Rotation&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;抬前轮速度<BR>VREF&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Reference&nbsp;landing&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;基准着陆速度<BR>VS&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Stalling&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;失速速度<BR>VS1G&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Stalling&nbsp;speed&nbsp;at&nbsp;one&nbsp;g&nbsp;&nbsp;一个g&nbsp;时的失速速度<BR>VSR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Reference&nbsp;stalling&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;基准的失速速度<BR>Vtire&nbsp;&nbsp;Maximum&nbsp;tire&nbsp;speed&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;最大轮胎速度<BR>VFR&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Visual&nbsp;Flight&nbsp;Rules&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;目视飞行规则<BR>VMC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Visual&nbsp;Meteorological&nbsp;Conditions&nbsp;&nbsp;&nbsp;目视气象条件<BR><BR>W<BR>W&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Weight&nbsp;&nbsp;重量<BR>Wa&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Apparent&nbsp;weight&nbsp;&nbsp;&nbsp;表现重量,表观重量<BR>WC&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Wind&nbsp;component&nbsp;&nbsp;风分量<BR><BR><BR>2&nbsp;常用的计算常数:<BR>g&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=32.174049&nbsp;ft/sec2<BR>gc&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=32.174049&nbsp;ft/sec2<BR>P0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=2116.2166&nbsp;lb/ft2<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=14.695949&nbsp;lb/in2<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1013.25&nbsp;mb<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=29.92126&nbsp;Inches&nbsp;of&nbsp;Hg<BR>T0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=518.67&nbsp;°R=59°F<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=288.15°K=15°C<BR>ρ0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=.002376892&nbsp;slug/ft3&nbsp;or&nbsp;lbm-sec2/ft4<BR>a0&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1116.4501&nbsp;ft/sec=661.4786&nbsp;kts<BR>λ&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=.00356616&nbsp;°F/ft<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=.0019812&nbsp;°C/ft<BR>R&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=53.352374&nbsp;ft&nbsp;lbf/lbm&nbsp;°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=96.034273&nbsp;ft&nbsp;lbf/lbm&nbsp;°K<BR>R&amp;acute;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=gc&nbsp;R=1716.5619&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=3089.81142&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°K<BR>Ttrop&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=389.97&nbsp;°R=&nbsp;-69.7&nbsp;°F<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=216.65&nbsp;°K=-56.5&nbsp;°C<BR>CP&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=0.239936923&nbsp;BTU/lbm/°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=6007.96665&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=10814.33997&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°K<BR>Cv&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=0.171383516&nbsp;BTU/lbm/°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=4291.40475&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°R<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=7724.52855&nbsp;ft2/sec2&nbsp;°K<BR>γ&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1.4&nbsp;(for&nbsp;air)<BR>J&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=778.26&nbsp;ft-lb/BTU<BR><BR><BR>表3&nbsp;&nbsp;单位换算<BR>1&nbsp;ft&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=0.3048&nbsp;meters&nbsp;exactly.<BR>1&nbsp;nm&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1852&nbsp;meters&nbsp;exactly.<BR>1&nbsp;nm&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=6076.115486&nbsp;ft.<BR>1&nbsp;nm&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1.1507794481&nbsp;sm.<BR>1&nbsp;meter&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=3.280839895&nbsp;ft.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=39.37007874&nbsp;in.<BR>1&nbsp;knot&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1.687809857&nbsp;ft/sec.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=0.514444444&nbsp;m/sec.<BR>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=1.852&nbsp;kilometers/hr.&nbsp;exactly<BR>1&nbsp;kg&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=2.204622622&nbsp;lbs.<BR>1&nbsp;lb&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=0.45359237&nbsp;kgs.&nbsp;exactly<BR>1&nbsp;inch&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=2.54&nbsp;cm.<BR>1&nbsp;radian&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=57.29577951&nbsp;degrees.<BR>1&nbsp;slug&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=32.174049&nbsp;lbm&nbsp;sec2/ft.<BR>1&nbsp;BTU&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;=778.26&nbsp;ft&nbsp;lb.<BR>
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